неділю, 29 жовтня 2017 р.

Методичне об’єднання

Відбулося чергове засідання методичного обєднання класних керівників, на якому розглянуті питання: практичні рекомендації вчителю щодо ефективного виховного впливу на учнів у критичних ситуаціях (виступ ЗВР Суставової Н.В.); результати тренінгу «Адаптація учнів до школи» (виступ практичного психолога Бережко А.В.); як  допомагати учням робити  свій внесок у колективні дії (приклад  психології виховання – обмін досвідом – класний керівник 2 кл. Остряниця О.Д.); театр, як засіб формування ціннісних орієнтацій учнівської молоді (з досвіду роботи – класного керівника 4 кл. Величко І.М.).
Виступ практичного психолога перед класними керівниками на тему: «Адаптація учнів до школи». Шкільна адаптація – процес пристосування дитини до умов шкільного життя, засвоєння його правил та норм, до пізнавальної діяльності, засвоєння потрібних навчальних знань, картини світу. Під психічною адаптацією розуміють процес взаємодії особистості з середовищем, при якому особистість повинна враховувати особливості середовища, активно на нього впливати, щоб забезпечити задоволення своїх потреб і реалізацію значимих ланцюгів [Адаптація дитини до школи / упоряд. С. Максименко, К. Максименко, О. Главник. – К. : Мікрос- СВС, 2003. – 111 с.]. 
Термін «шкільна адаптація» вживається як характеристика рівня пристосування дитини до шкільних умов. Водночас у діяльності шкільних психологів цей термін використовується і для опису різних навчально-виховних проблем і труднощів. Як зазначають вчені, ефективність адаптаційного процесу дитини до навчання буде визначати успішність учіння, збереження психічного й фізичного здоров’ я. Б. Маршинін розглядав шкільну адаптацію як складний процес, який поєднує адаптацію функціональну, навчальну та соціально-психологічну. Під функціональною адаптацією розуміють пристосування особистості до виконання обов’ язків, зумовлених функціональним призначенням навчальної діяльності. Під навчальною – пристосування до умов навчання в освітніх закладах. Щодо соціально-психологічної адаптації, то її визначають як найоптимальніше пристосування дитячої психіки до умов шкільного середовища через засвоєння і прийняття цілей, цінностей, норм і стилів поведінки, прийнятих у цьому середовищі.

Немає коментарів:

Дописати коментар